min1

Administracja robi co może by regulamin był jak najlepiej sprecyzowany. Dziś prócz samych poprawek w jego treści doszło także kilka istotnych zmian, na których skupię się w tym spisie, w końcu nie każdemu chce się czytać całe podsumowanie, ale jeżeli ktoś by chciał, to ma taką możliwość. Wszystkie opisane w tym artykule zmiany wejdą w życie za 14 dni, bowiem 22 czerwca bieżącego roku.

Zmiany dotyczą głównie zastępców, a przede wszystkim domowników. Nie można będzie już grać razem z wujkiem, ciocią i trzema braćmi na jednym koncie. Niestety wielu graczy naginało ten punkt szczególnie w przypadku osiedlowych ip, gdzie można było spokojnie grać z sąsiadami na jednym koncie. Teraz trzeba będzie jasno i klarownie określić jakie konto jest zastępcą naszego.

Kolejny interesujący punkt dotyczy handlu

6. Handel klanem oraz zaproszeniami do klanu. -nowy punkt
7. Handel informacjami o herosach. – nowy punkt
8. Handel (również oferty wymiany) postaciami, kodami, przedmiotami itp. z innych gier. – nowy punkt
9. Propozycje handlu z użyciem komunikatorów zewnętrznych (GG, Skype, FB i inne) na czacie ogólnym, prywatnym, klanowym, grupowym. – nowy punkt
10. Organizowanie loterii (w większości przypadków są to oszuści). – nowy punkt

Co najciekawsze szósty punkt rozumiem jako wielki koniec „wpisowego”, fakt, że wiele osób to wykorzystywało licząc na naiwność graczy po czym od razu ich wyrzucało, ale niestety był to także dobry sposób na pewne zabezpieczenie się dla założyciela. Ja osobiście zawsze to sobie ceniłem w przypadku rekrutacji osób z zewnątrz, których nie byłem pewien.

 

Kolejna zmiana to nic wielkiego, ale z pewnością niemałe błogosławieństwo dla nowych, nieświadomych graczy

12.2 Kupno i oferowanie kupna zaproszenia na świat prywatny, możliwość skrócenia blokady konta do czasowej 14-30 dni.

Znam wiele osób, które zakupiły zaproszenie nieświadomie, nie wiedząc z czym to się je, fakt jest faktem, że każdy gracz ma obowiązek zapoznać się z regulaminem gry, ale sami wiemy jak to z tym bywa :D. Od 22 czerwca więc można będzie się od takiego bana odwołać, nie dotyczy to zarządców i bardzo dobrze, bo ktoś kto wydaje 1500 zł na powstanie świata raczej powinien wiedzieć o takich rzeczach.

Jedyna rzecz, która mi się nie podoba to punkt:

7. Używanie automatycznego odświeżania gry, pozostawienie przez gracza postaci bez kontroli w grze. – nowy punkt

Okej, jak najbardziej nie dla refresherów, ale do jasnej cholery, uwierzcie mi, że wolę poczytać książkę (no dobra, pobuszować po innych kartach, bo nie czytam książek) niż gapić się przez 18 minut w jeden punkt czekając na e2, której mam kilka tysięcy bić… Nie wiem jak bardzo rygorystycznie administracja będzie do tego tematu podchodzić, ale jeżeli samo pójście do toalety i zostawienie postaci (podczas gdy i tak z automatu system wyrzuci ją po 15 minutach) ma skutkować blokadą konta, to koniec mojej aktywnej gry jest bliski. Z czasem zobaczymy jakie będzie do tego podejście, oby nie aż tak straszne jak zinterpretowałem to ja.

I ostatnia zmiana, czyli wisienka na torcie, coś o co walczyłem przez ostatnie dwa lata, bo było to chyba największe nieporozumienie tej gry.

11. Ujawnianie tajemnic Karmazynowego Bractwa – usunięcie osoby z KB. Osoby spoza KB znające te tajemnice są zobowiązane, aby ich nie ujawniać i w przypadku rozpowszechniania tych informacji stosowana będzie wobec nich kara czasowej blokady konta oraz blokada możliwości dołączenia do KB. – usunięcie punktu

Ktoś chyba poszedł po rozum do głowy, bo w jaki sposób  organizacja zrzeszająca, myślę że lekko ponad kilka tysięcy najróżniejszych graczy miałaby być utrzymywana w tajemnicy gdy nawet z testowego świata dev wychodzi większość informacji? Samemu zdarzyło mi się przez przypadek zalogować kiedyś w siedzibie bractwa na live, uff jak dobrze, że teraz nie musiałbym się tym przejmować!

To by było na tyle, komentujcie i napiszcie co Wy sądzicie o dzisiejszych zmianach, które przypominam wejdą w życie z 22 dniem czerwca bieżącego roku.

 

 

 

  • Z KW

    Ciekawe, że nie dostrzegłeś paru innych istotnych zmian, które aż walą po oczach. I są imho znacznie bardziej istotne niż jakieś bzdurne „wpisowe” czy jeszcze bardziej bzdurne tajemnice KB.

    • Eukill

      Kwestia gustu, według mnie to były najbardziej istotne zmiany, zawsze można doczytać resztę.