zmianydeedo

Na stronie głównej Margonem można znaleźć informację o planowanych zmianach w statystykach przedmiotów. Odnośnik odsyła nas do postu Deedo, z którego dowiadujemy się, że:
– Niszczenie absorpcji w broniach jest zmniejszone o połowę ze względu na UM odnawiania abs u maga w nowych UM.
– Niszczenie many osłabione o ok. 10%
– Niszczenie energii obniżone na każdym poziomie o 1.
– Niszczenie pancerza osłabione o 20%

Post Deedo został oceniony bardzo surowo przez graczy, którzy widzą w tych zmianach wzmocnienie bardzo silnego maga przy jednoczesnym osłabieniu słabych już profesji. Temat maga został poruszony kilka postów dalej przez samego autora zmian: „Wartość leczenia turowego spadnie wszystkim, wzmocni się za to HP”. Chwila, czy przez wprowadzenie ogólnych/eventowych przedmiotów mag nie zyskał SA, pancerza oraz innych „bajerów” typu „niszczenie”? Czy osłabienie leczenia turowego nie wpłynie jedynie na przeciwników maga? Głos zabrał Kothon: „To ja proponuję osłabić pancerz w zbrojach na wszystkie profesje, dla mnie to jest niepojęte, że na starcie na poziomach 70 i 120 biję magom po zaledwie 8%. Nie, żebym wylewał żale czy coś, bo to nie jest temat od tego, ale skoro osłabiamy jedno, to wypadałoby osłabić i drugie”.

Ja sam widzę w tych zmianach jedną, zasadniczą kwestię – pomija się sprawę łowcy. Pamiętam moje walki z magami na 83. poziomie; wystarczyła mu jedna legenda, żebym nie mógł mu zaszkodzić. Poparzenia, zamrożenia, olbrzymie ciosy i leczenie turowe były dla mnie nie do przejścia. Jeśli do tego dodamy przedmioty ogólne z olbrzymim pancerzem, unikiem i SA, mag staje się Gromowładnym Barbarzyńcą, którego zapowiedź wprowadzenia była żartem na Prima Aprilis w 2009. Łowca, żeby walczyć na podobnym poziomie, musiał postawić na leczenie turowe, które teraz zostanie osłabione na rzecz 10% bonusu do życia w przedmiotach. Broń na 83 dla łowcy straci dodatkowo niszczenie absorpcji, czyniąc ten przedmiot prawie bezużytecznym w walkach z magami. Mimo że uwielbiam tę profesję, kolejne tego typu zmiany spowodują, że gra nią będzie coraz mniej opłacalna.

Wprowadzono na siłę niszczenie pancerza/uniku/many/energii w nowych przedmiotach, dodano niszczenie do starych, pominiętych, a gdy gracze zaczęli z nich korzystać, osłabia się ich moc, osłabiając przy okazji słabsze profesje. Czy to na pewno dobra zmiana?