Pusty tytan

Smocze Runy, jak wiadomo, miały na celu wzbogacenie szablonów herosów oraz elit II. Nie było to jednak zwykłe dodanie przedmiotów do istniejących już szablonów; Smocze Runy to swojego rodzaju waluta, która zwiększa ilość posiadanych SŁ po doładowaniu naszego wirtualnego portfela. Wystarczy stać cierpliwie, bić regularnie elity i herosów, by rozkoszować się wieloma dodatkowymi Łuskami. Brzmi jak sielanka, nieprawdaż?

Sam miałem okazję sprawdzić to udogodnienie w praktyce. Na świecie Perkun wypadały one wyjątkowo (jak dla mnie) często choćby z Władcy Rzek. Wydawać by się mogło, że światy prywatne z czterokrotnie zwiększoną szansą na zdobycz to istna żyła złota; raj dla graczy, którym słowo Paysafecard nie jest obce, a regularne doładowania stanowią comiesięczny rytuał. Tymczasem, daje się zaobserwować pewien nieciekawy efekt wprowadzenia Smoczych Run: herosi oddają mniej łupów, legendy są rzadsze (wszak taka ich rola, by być rzadkimi), a także dochodzi do takich absurdalnych sytuacji, w których to tytani nie oddają zdobyczy w ogóle, co teoretycznie i praktycznie nie ma prawa mieć miejsca. Warto przyjrzeć się mechanizmowi wypadania Run; wbrew powszechnej opinii, nie są one zwykłymi unikatami. Po wylosowaniu Smoczej Runy, system generuje kolejne losowanie, które daje nam 10% na otrzymanie wylosowanej Runy i 90% na pusty łup. Gdyby teraz podciągnąć to pod mechanizm zdobywania przedmiotów z tytanów i herosów, nietrudno dopowiedzieć sobie, że w miejscu pustych łupów pojawiły się niewylosowane runy. Nie wszystkie puste losowania to runy, co jest oczywiste, ale zakładając, że szansa na pusty łup jest aż 4 razy mniejsza… Cóż.

Runy mają swoich zwolenników, ale i niemało przeciwników. Podniosą się zaraz krytyczne głosy: „na światach prywatnych i tak macie łatwiej, skończcie narzekać!”. Hola, hola, czy to nie Nerthus stał się idealnym miejscem do zdobywania Run? Czy to nie światy zwykłe generują ich najwięcej? W kwestii przyszłości Smoczych Run wypowiedział się ostatnio Mr Krasnal, który założył temat w Dyskusjach Technicznych i rozpoczął tym samym debatę. Gracze dość jednoznacznie stwierdzili, że wolą usunąć Runy ze światów prywatnych, które wypadają znacznie rzadziej, niż przedmioty legendarne (co wcale nie jest kłamstwem; ja sam miałem okazję zdobyć jedynie 3 runy, podczas gdy przedmiotów legendarnych zdobyłem 5 razy więcej w tym samym czasie). Ciekawszą propozycję złożył inny z graczy, który zaproponował, aby automatycznie generowane losowanie po zdobyciu Runy dawało 10% na jej otrzymanie i 90% na ponowne losowanie przedmiotu w miejsce pustego łupu. Niestety, w dalszym ciągu nikt z administracji nie wypowiedział się w tym temacie, pozostaje nam czekać. Być może ta zmiana (a raczej powrót do sytuacji sprzed wprowadzenia Run) spowoduje uśmiech na ustach graczy ze światów prywatnych, którzy już szykują oręż na Event Wakacyjny lub, po prostu, nie mogą się doczekać tak popularnych niegdyś legend z Demonisa? A co ważniejsze, czy nastąpi jakakolwiek zmiana?

link do tematu: http://www.margonem.pl/?task=forum&show=posts&id=472719&ps=0